13 augusti 2012

Meducinen.

"När jaaaag ska ta min medicin då bestämmer jag mig för att inte ta den, och så tar jag den inte!" Citatet återfinns i både filmen om Lotta på Bråkmakargatan och i Karlsson på taket. Lite så har vi det just nu. Ju mer vi lockar och pockar, säger till å det bestämdaste, hejar, mutar, et c - ju mindre intresserad är Frida av att ta sin medicin. 
Ja'll inte ha laktulåsen!! 

GT till pappa, Laktulos till Frida, Martini till mamma. 

Men... om du får en isbit i då??

Men... om du får dricka den i din fina orangea mugg?

Nähä. Jaja, då går vi väl och äter då. 

När vi kom hem lyckades jag till slut få i Frida det som var kvar i den orangea muggen. Morgonen efter när makeN öppnar kylskåpet frågar han förvånat "tog inte Frida laktulosen igår sa du?". Det visade sig att det bara varit vanligt vatten i den orangea muggen och att han hade ställt in laktulosen i kylen, av ngn anledning. Hehe. Och ändå fick jag truga i henne det som fanns i muggen - vanligt vatten...

2 kommentarer:

  1. Går det inte att blanda lactulosen med välling eller annat gott på flaska, eller märker hon det?
    Vi blandade m ersättning när vår tjej var bebis (1-7mån), men hon kanske var för liten för att inse hon blev lurad ;)
    Hls M, med en liten 2åring, som läser ofta men kommenterar sällan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      det är för sent att luras... tyvärr :)
      Kul att du läser ofta och när du kommenterar blir jag glad!
      Kram Anna

      Radera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!