24 september 2012

Knack, knack.

Frida har sedan ett par veckor tillbaka börjat sova i Bellas gamla juniorsäng. Så nu kan hon gå ur sängen själv. Och det gör hon såklart. Första veckan gick bra men nu är det ett evigt tassande. "Jag ska bara kissa", "jag ska hämta ny bok bara", "vad gör du mamma?" och så vidare...

På eftermiddagsluren går det bättre. Då somnar hon oftast bums. Vi stänger dörren för att hon ska få lugn och ro. Första gången hon sov middagsluren i stora sängen satt jag vid datorn utanför tjejernas rum och fixade med bilder. Plötsligt hörs ett "knack, knack" i närheten. Jag funderar om det är på ytterdörren nere... men nej... det låter lite för nära... Jag förstår snart att det är Frida som knackar. Hon vill komma ut. :) Hon når inte upp till dörren och har ingen pall där inne.

När jag öppnar dörren står hon där. Nyvaken. Gosig. Beskedlig. "Ja har sove färdi mamma". Jag kan inte låta bli att fnissa. Och pussa på henne. Hon är så mysig att man blir galen ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!