13 september 2012

Pick-nickare

Jaaaa... det har ju varit lite sisådär med bloggandet på sistone. Under all kritik kanske någon tycker. Jag är böjd att hålla med. Jag har fotat lite för mycket vackra brudpar och inte alls så många vackra ungar. Så det blir att plocka fram bland reserverna. Från sista dagarna på semestern.

Ungarna, polarkakor, fint ljus, en glänta i skogen och så jag. MakeN fick äran att jobba. 



Det lite speciella med nedersta bilden är att Frida mumsar macka. På dagis har hon gjort det ett bra tag men hemma har hon stenvägrat. Ja, vi har gått igenom de flesta sorterna från affären samt hembakat (från surdeg till scones). Men så en dag frågade hon efter macka och sen dess mumsar hon till och från. 

En annan spärr som också har släppt nyligen är potatis. Från att ha ratat allt i potatisväg... ja, alltså vi har ju bara provat kokt potatis, stekt potatis, ungstekt potatis, hasselbackspotatis, potatisgratäng, rösti, rårakor, raggmunk, potatisbullar, pommes frites, potatismos (pulver på dagis, riktigt hemma (såklart :))... vi har säkert missat ngt. Hur som helst, inget av det har funkat. Hon har fått kväljningar och snabbt spottat ut och torkat av tungan. Tills en dag i våras när hon helt plötsligt hade ätit två kokta potatisar på dagis... Den stora potatisskräcken hade släppt. 

Tidigare i veckan tog jag mig äntligen i kragen och ringde Gastro för att be om recept på ny medicin mot förstoppningen. Idag fick jag besked att jag kunde hämta ut Movicol Jr på apotekt. När jag kom till apoteket fick jag veta att Movicol Jr utgått och för att få hämta ut den nya medicinen Movicol Jr Neutral Smak så måste jag få ett nytt recept. Så smidigt så. 

Första kallelsen till höstens sjukhusbesök har dimpt ner i lådan. Det är Urinvägsmottagningen som var mest ivriga så i början av oktober blir det ultraljud av njure. Men innan dess är det ju 2½-årskontroll på bvc!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!