2 november 2012

Fuck Cancer

Det här med facebook. Det är ju väldigt bra emellanåt. Och ibland inte. Ibland så undrar jag bara hur folk tänker. Till exempel de senaste veckornas florerande av "jag ska åka till USA i 31 månader" eller "jag ska åka till Cuba i 1 månad".

Hur kan det hjälpa till att besegra cancer?? Speciellt undrar jag varför man inte ska berätta något för hälften av befolkningen... är det inte bättre om vi är fler som hjälps åt??

Hur som helst. Jag tänkte och irriterades i tysthet men häromdagen läste jag dock en fantastiskt bra statusuppdatering, angående detta. Någon som slutade tänka och gjorde något i stället. Jag delar med mig av Therese status:
"Vet ni vad ? Istället för att skriva någon slags kod för var man ska resa och hur länge. Och "Tihi! Berätta inget för killarna!" Och "Vi gör det för att väcka uppmärksamhet gällande bröstcancer!" så gör så här istället!!
Skänk pengar till;

Bröstcancerfonden PG: 90 05 91-9
Prostatacancerfonden PG: 90 01 01-7
Barncancerfonden PG: 90 20 90-0
Cancerfonden PG: 901986-0
Ung Cancer: Bankgiro 705 – 8878

Orkar man inte gå in på någon av ovanstående sidor och betala så kan man istället enkelt skicka ordet BESEGRA till 72988, då skänker du 50 kronor till svensk cancerforskning lätt som en plätt!! Alla har råd!! Ta med en lunchlåda till jobbet i morgon istället för att äta ute och du har redan tjänat in minst 70 spänn!

Då gör vi skillnad kille som tjej ♥!"
Så igår hade jag matlåda med mig och slängde iväg ett sms. Gör det du med. Det känns bra. En droppe i havet. Men det är min droppe. Och det är i alla fall en droppe. Fuck Cancer.

1 kommentar:

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!