3 december 2012

Drömmar

Alltså. Det här med graviditet och hormoner... Det påverkar mig på alla plan. Inte ens på natten får jag vara i fred. Drömmarna härjar fritt och det är allt från svart och blodigt till rosa och lyckligt men mest bara konstigt.

Häromnatten var jag på biltur med jobbet. Vi körde jättegamla Volvo-bilar (typ 240) som var ombyggda till tvåsitsiga bilar, typ pick-up, fast man körde rally med dem. På vanliga vägar. Bland andra bilar. Det tyckte vi var lämpligt tydligen. En av killarna krockar med en bil, kör i diket och krockar med ett träd. Vi springer dit och hittar honom, blodig, trasig, livlös. En arm hänger lös och huvudet är alldeles trasigt och blodigt. Han är blek. Vi tar upp honom och bär honom till en bar. Som helt plötsligt låg där. Ute i vildmarken. Där vi helt plötsligt var. Det var snö. Blodet var så rött mot snön.

När vi är inne på puben har jag plötsligt Bella och Frida med mig. Jag vet inte varifrån de kom men de är där. De vill se på den blodiga killen. Han är död nu. Jag vill inte att de ska se. Jag vill skydda dem, försöker skydda dem. Men det går inte. De tar sig förbi mig och går in i rummet där killen ligger. Men... nu är han inte död längre. Och inte blodig. Han är som vanligt. Jag lyckades skydda mina barn från den otäcka scenen på ett oväntat sätt...

I natt. Jag är på gymet med mamma (?!) och Lina (?!). Mamma ska kolla lite, kanske träna. Lina ska också träna. Men så tappar vi bort varandra och helt plötsligt har jag tränat klart. Jag försöker komma ihåg vilket pass jag nyss har varit på men kan inte för mitt liv komma ihåg. Jag försöker minnas och kommer till slut fram till att passet bara var en halvtimme. Men vad sjutton gjorde vi?? Och var är mamma och Lina? Har de åkt till coop och handlat utan mig?? Vad var det jag tränade?? Var är mobilen! Jag har inte med mig mobilen!!! Nu kan ju inte mamma och Lina få tag på mig, de undrar säkert var jag är!!! Och vad var det jag tränade?? Jag kommer på att jag kan titta på biljetten man får när man checkar in på gymmet. Då slår det mig att jag har ju inte checkat in!!! Jag gick bara rätt in! Direkt till passet. Jag får gå och prata med dem i receptionen. Då kommer jag på att jag har ju inget träningskort längre! Mitt 10-gångskort är redan använt. Men då står jag redan i receptionen. Jag argumenterar med receptionisten om att jag borde få använda presentkortet jag köpte förra veckan och som hon säger börjar gälla först efter jul. Jag håller inte med.

Helt plötsligt har jag mobilen i fickan. Vilken lättnad! Varken mamma eller Lina har ringt. Däremot har jag fått mail av en gammal SCA-kollega. Hon har skickat med ett gäng bilder och helt plötsligt ser jag min mormor på en bild!!! Och inte bara det. Mormor har gift sig! Jag kollar flera gånger om mailet verkligen kommer från kollegan och det gör det. Jag fattar ingenting. Mormor har gift sig. Och nu står hon i trappan till ett hus också!! Vad hände med lägenheten?? Helt plötsligt är jag i huset, med mormor och det är sommar. Varmt och skönt. Jag undrar varför hon inte har berättat att hon har gift sig. Mormor säger att hon glömde bort att säga det bara. Var mannen är och vem mannen är, det förtäljer inte historien. Och inte var hon hade fått huset i från heller.

Vi får se vad det blir för äventyr i natt...

1 kommentar:

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!