25 december 2012

Julgodis.

Ursäkta men jag har fullt upp med att tugga kolor, vila, äta julskinka, pussla och sån't där. Verkligen fullt upp. Men jag funderar lite på alla kloka inlägg jag ska skriva också.

Till exempel om hur mycket bättre jag har blivit på att förstå att Frida är en vanlig liten skitunge. Nu för tiden känner jag (knappt) att jag måste lägga till "men Frida är väldigt liten för hon har inte ätit så bra, och så är hon hjärtbarn också" när jag ska berätta att jag har barn som heter Bella och Frida och är snart 6 respektive 3 år.

Frida är nämligen inte så liten längre. Hon är snart tre år och tycker själv att hon är väldigt stor. För det mesta. Ibland är hon förstås ganska liten.

Eller om hennes temprament. Jo för det har hon. Rejält. NEEEEEEEJ!!!!!!!!! Skriker hon och får nästan en riktigt djup stämma. Då, när hon är så arg så att hon inte riktigt vet vad hon ska göra. Hon stampar i golvet och skakar i kroppen och skriker. Möjligtvis slår hon mig lite på låret. Det är nämligen oftast mig hon är arg på. Pappan är så gott som ofelbar. I alla fall när mamman är ytterst felbar. :)

Men, jag har inte tid att gå in mer på detaljer nu. Det finns en film att se, rocky road i köket och en säng som också lockar. Where to start?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!