30 januari 2013

Imorgon...

...fyller jag år!! Tjoho!! Jag erkände redan förra året att jag älskar att fylla år. Det har inte gått över. Trots att siffran i år blir 37. Jag kan säga så här, jag blir glad när folk frågar mig, nickandes mot magen,: Är det ditt första barn? och sedan ser alldeles chockade ut när jag säger "Nej, tredje". Åldersnoja verkar bara jobbigt tycker jag. Men det är ju ändå roligt att se lika gammal/yngre ut än vad man är, än att se äldre ut. Dessutom, det viktigaste av allt, hittills har livet bara blivit bättre och bättre för varje år jag har lagt till räkningen. Det kanske finns ett å annat lågvattenår men på det stora hela så!

Men. Som sagt. Födelsedag! Och jag vill ju ha presenter förstås! Av er, kära läsare, önskar jag mig ett sms, eller två, till Hjärt- och Lungfondens insamling Barnhjärta. Det blir tredje året vi kör nu. Kanske lite tjatigt, kanske lite "tredje gången gillt". Vi får se. Hur som helst. Det är för en jädrigt bra sak.

Jag har så klart startat ett insamlingshjärta i Fridas namn, det hittar du här. Men man kan också skänka pengar till andras hjärtan. Till exempel Harrys hjärta. Jag hittade den bloggen av en slump när jag kollade igenom topplistan för Barnhjärtan. Harry är en månad yngre än Frida och ska precis genomgå en väldigt stor operation.

Och så finns ju Heja Abbe förstås. Och en hel massa andra små pickande Barnhjärtan som vill ha stöd. Välj ut ett eller flera och skänk en slant.

I år har de förbättrat det på så vis att det finns en lista med alla namn på dem som har skänkt pengar. Pengarna går till forskning om Sveriges alla hjärtbarn.

Så okej, om du vill skänka pengar till just Fridas hjärta så sms:a enligt beskrivningen nedan.

Om du vill ge 50 kr, sms:a BARN 50 4772 namn* till 72 901
Om du vill ge 100 kr, sms:a BARN 100 4772 namn* till 72 901
Om du vill ge 200 kr, sms:a BARN 200 4772 namn* till 72 901
*här skriver du alltså ditt namn så dyker det upp i tacklistan

Exempel. Om jag vill skänka 50kr så skriver jag:
BARN 50 4772 Anna
Mellanslag mellan varje del. Namnet kan skrivas med små eller stora bokstäver, eller blandat. Det blir som du skriver det i sms:et.

Vill du kolla vilka som har skänkt pengar, hur mycket vi har samlat ihop eller förstås - sprida detta vidare, gör du det här.
Kamanjen pågår februari ut och målet är att få ihop 300 000 kr. Det tycker jag att vi hjälper till att fixa.

5 kommentarer:

  1. Grattis fina, kloka du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ps. saknar förresten "hon_en_stolsrullning_bort"

      Radera
  2. Bättre sent än aldrig... smsade precis! ;)

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!