31 januari 2013

Ingen vanlig dag.

Åh! Vilken dag! Jag är helt slut! Jag blev väckt strax före sex i morse av en snygg man (min) och två söta och glada barn (också mina). MakeN hade bakat prinsesstårta!!! Och så fick jag fina paket och en fin teckning och ett hjärta som det stod "Jag älskar dig!" på. Vilken drömstart. 

Teckningen var från Bella och igår när jag hämtade henne från förskolan låg den i hennes fack, med baksidan upp. På baksidan stod det med stora bokstäver: "DU FÅR INTE VEDA PÅ TEKNINGNEN". Men idag fick jag det. Det var en tårta med jordgubbar på och med texten: "BELLA GRATIS PÅ FÄDELSEDAGEN ANNA". Hon börjar bli stor, det där lilla buset. 

Jag kom till jobbet, sockerstinn och glad. Blev grattad av kollegor och de som hade missat mina tidigare "hintningar" fick snart veta vilken dag det var idag. På facebook strömmade hälsningar in. På instagram likaså. Och sms. Och mail. Och telefonsamtal. Det blev lunch med en vän, pannkakor med sylt och grädde och på eftermiddag fikade vi min medhavda limetårta och chokladbollar. Jag har alltså varit i ett socker- och uppmärksamhetsrus hela dagen. Puh. På väg hem meddelade jag makeN att jag nog bara ville ha broccoli till middag. Jag ändrade mig dock när prinsesstårtan dukades fram igen. :)

Men nu är jag helt slut. Och glad. Varm. Mätt. Lycklig. Nöjd. 

4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen, i efterskott, från en trogen bloggläsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sofia! Jag gillar grattis och trogna bloggläsare! :)

      Radera
  2. Ett varmt grattis från Uppsala! Låter som en helt underbar, och precis som det ska vara, födelsedag.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Varmt grattis från snöig stad! Hur mår du?? Maila mig :) Kraaaam!

      Radera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!