22 januari 2013

Pyssel.

I söndags tog MakeN och Bella bilen till Ale för alpin säsongspremiär. Bella älskade det och var outtröttlig. Obotligt entusiastisk. Hon vill åka igen och igen. Upp och ner. Takterna från i fjol satt i och nervositeten släppte så fort de kom upp i backen. 

Frida och jag hade en lugn dag hemma. Hon pysslade och jag fotade. 


I veckan började vi prata om bokstaven F, som i Frida. Vi har inte pratat om det tidigare men jag gissar att de gör det på förskolan för nu hittar hon "F som i Frida!!" över allt. Min bo-stav! säger hon stolt.

I söndags när jag kom in på lekrummet satt hon och pärlade. Ett F-halsband! Systematiskt. Två pärlor - ett F - två pärlor - ett F. Lilla, stora hjärtat.



Jag hittade även detta halsband som Bella påbörjat. Snuttigullpluttiruttan! 

2 kommentarer:

  1. Vad härligt!! Och vad fina de är!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja - jättefina! Både ungarna och halsbanden :)Kram!

      Radera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!