13 februari 2013

Bajs.

Fridas mage har krånglat ett par dagar. Vi ger henne en halv påse Movicol varje kväll och det har hållt förstoppningen, aka "Stina Pruttlund" (från Bajsboken...), borta. Men i helgen började det köra ihop sig. Frida gnäller och ryser när hon sitter på toa, vill inte bajsa. Säger "nej, nej, nej" när bajset tränger på.

Vi hoppas att det ska ordna sig. Hela familjen avskyr proceduren med lavemanget. Men i måndags kväll, på sin födelsedag, funkade det inte längre. Frida ylade på toan och var förtvivlad för att det gjorde ont.

Lavemanget togs fram och Frida grät. MakeN sköter själva medicineringen medan jag klappar, säger "gråt och skrik så mycket du vill", vyssjar, smeker allt medan hjärtat vill brista. Frida gråter och ropar neeeej!!! Vi gör våld på henne. Och vi hatar det.

På toan efteråt. Hon gråter och försöker hålla emot. Men det går ju inte i längden. Efter en lång stund med svett och tårar och nee-heej så kommer bajset. Frida suckar nöjt och säger: "Ja ä glad nu mamma!" och jag vill bara gråta... över att hon är så tålig och över att hon ska behöva vara van vid sån't här skitgöra.

I förmiddags ringde de från dagis och sa att Frida hade kräkts... efter att jag förklarat senaste veckans mag-situation och med stöd av kräkintyget så lovade de att ge henne en timme att pigga på sig på. Nu har det gått 4 timmar och de har inte ringt igen.

3 kommentarer:

  1. Lilla gumman... Skit är vad det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och en skitunge, det är vad hon är. ;)

      Radera
  2. Honsombrukadevaraenstolsrullningbort14 februari 2013 14:18

    Aoch, jag vänder mig lite extra bort från skrivbordsgrannen/kollegan och torkar bort något vått i ögonvrårna... Hemska hemska bajs! Varför ska det bråka för?

    <3 till fina Frida Filur! Och <3 till Frida Filur-föräldrarna!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!