14 februari 2013

Barnhjärta-kampanjen.

Idag gjorde skrev jag följande inlägg på facebook:

"Just nu pågår det en kampanj hos Hjärt- och Lungfonden i syfte att samla in pengar till forskning om hjärtfel hos barn. Vår dotter Frida föddes med ett akut hjärtfel som upptäcktes av en uppmärksam sköterska på BB. Frida opererades tre gånger under sina första två veckor i livet.

Inom ett år ska Frida opereras igen, och då blir det förhoppningsvis hennes sista operation. I dagarna har hon precis fyllt tre år och är som vilken treåring som helst, fast med ett ärr längs med bröstkorgen.

Med det här inlägget vill jag sprida budskapet om kampanjen Barnhjärta, ni får gärna ”Dela” vidare. Genom att följa instruktionerna nedan skänker ni en slant till just Fridas hjärta men det finns många andra pickande barnhjärtan att välja mellan! Det viktiga är trots allt att Hjärt-och Lungfonden får in pengar till forskning om barns hjärtfel.

Vill du läsa mer om Frida kan du göra det på fridafilur.blogspot.com"
 
Vill du sprida vidare det vore det finemang!
 
Jag har även fått frågan om man kan skänka på andra sätt än via sms. Man kan skänka via postgiro men då kommer det inte till specifikt Fridas hjärta. Men det gör ju lika mycket nytta!
 
Alla ni som har mobil via arbetsgivare kan nu skänka pengar och betala det privat genom WyWallet. Man skapar ett konto hos dem, lätt som en plätt och inget lur, och får sen en faktura hem på de sms-köp man genomför. Alla som köper tjänster/skänker pengar via sms måste vara anslutna till WyWallet. Jag är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!