26 februari 2013

Kärlek.

Vi har en fototävling på jobbet. Ingen stor tävling. Det brukar vara 8-20 bidrag per månad. Varje månad är det ett nytt tema och bilden måste vara tagen i den månaden. Jag har aldrig vunnit. Som bäst har jag kommit tvåa och det var förra månaden när temat var "is". Det är roligt, men svårt. Jag fotar mest, och bäst, människor. Temat är sällan så att det passar för bilder med människor. Men. Februari månads tema är kärlek. 

Kärlek. 

Det passar ju mig som handen i handsken. Som fisken i vattnet. Som pricken över i. Typ. Så, då fick jag prestationsångest. Och det yngsta barnet har utvecklat en motvilja mot kameran. Gah. Så jag har lockat, pockat, försökt, arrangerat, manipulerat. Nu ikväll har jag, med hjälp av makeN, valt ut månadens bidrag och det här är de bilder det inte blev.




Apropå kärlek.

Barnhjärta-kampanjen. På torsdag är sista dagen för er som vill skänka pengar till Fridas hjärta. Passa på! Just nu ligger Fridas hjärta på 16:e plats med 3800 kr.

2011 samlade vi ihop 4170 kr och nådde 7:e plats
2012 samlade vi ihop 5250 kr och nådde 6:e plats.

Ska vi inte ta och göra en insats och slå rekord 2013? Jag tycker det. Jag är ju trots allt lite av en tävlingsmänniska. 

Om du vill skänka pengar till just Fridas hjärta så sms:a enligt beskrivningen nedan.

Om du vill ge 50 kr, sms:a BARN 50 4772 namn* till 72 901
Om du vill ge 100 kr, sms:a BARN 100 4772 namn* till 72 901
Om du vill ge 200 kr, sms:a BARN 200 4772 namn* till 72 901
*här skriver du alltså ditt namn så dyker det upp i tacklistan

Exempel. Om jag vill skänka 50kr så skriver jag:
BARN 50 4772 Anna
Mellanslag mellan varje del. Namnet kan skrivas med små eller stora bokstäver, eller blandat. Det blir som du skriver det i sms:et.

2 kommentarer:

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!