23 februari 2013

Sp-öööh-kheee...

Jodå. We pulled it off. Syrran kom med energi igår kväll. När ungarna kommit i säng satte MakeN, mostern och jag igång. Vi blåste ballonger, fixade placeringskort, planerade lekar, gjorde spökgodispåsar med spökklubbor, frös in karamellfärgade isbitar och målade spöken både här och där. 

Snurra flaskan á la Scream.

En spökligare variant av "sätta knorr på grisen"... 

Och så gick vi hela vägen när det gällde sminkningen. Alla utom makeN. Men vi behövde ju ha en trygghet kvar, för gästernas skull. 

Scary chickens.



Moahhahhaaha!

Buset & mostern.

Det blev ett bra kalas. Ljudnivån var hög. Sockerchocken enorm. Presentbordet dingnade av allt från prinsessmålarbok till samurajsvärd. Det var en väldigt belåten Bella bus som somnade gott i kväll.

2 kommentarer:

  1. Wow, jag blir verkligen imponerad. Det ser ut att ha varit ett gastkramande roligt kalas. Skrämmande bra sminkning!
    Försökte komma på idéer när du frågade i förra veckan, men det var stopp i hjärnan. Men på vad jag ser här verkar ni inte ha behövt hjälp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) göteborgshumor - i like it :)
      Tipsen jag fick var en väldigt bra inspiration och det ena gav det andra. Inget av det vi gjorde tog längre tid än 10 min tror jag. Kul var det, faktiskt :)

      Radera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!