20 februari 2013

Tips sökes!

Zzz. Jag har blivit trött igen. Så där trött så att jag vill stupa i säng redan vid 16-tiden men håller mig till 20-tiden så att i alla fall barnen hinner i säng före mig. Jag är så där trött så att jag gör det jag måste men inte så mycket mer. Jag hinner inte med, orkar inte med, att göra det jag vill.

I måndags fyllde Bella bus 6 år. På lördag blir det kalas. Bella vill ha ett spök-kalas och det har vi lovat henne. Jag hade väl någon form av energikick när jag lovade det och skickade ut inbjudningarna. Nu behöver jag tips på enkla grejer för att få det lite spökligt... Enkla = jädrigt enkla. Kalaset är mitt på dagen så några enkla grejer som att släcka ner och låta det vara mörkt funkar inte. Det blir dessutom bara fika, så korvfingrar funkar inte heller...

Finns det roliga spöklekar? Kan man göra ngt roligt (och enkelt :) i bakväg? Jag behöver enkla tips på snabba fix. Kom igen - hit me!

6 kommentarer:

  1. Spökmaränger!

    https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/s/spoekmaraenger/

    SvaraRadera
  2. Färga saften grön och isbitar röda...

    SvaraRadera
  3. Önskar att vi inte själva hade kalas... Då skulle jag kunnat knacka på altandörren med ett lakan över huvudet.

    Såna där grissini, kan man inte göra dem som fingrar på nåt sätt?

    SvaraRadera
  4. Gamla klassiska blindbock passar fint. Eller kurragömma ;) vill man skojja till det kan ju alla leta efter n som gömmer sig, heternog norsk kurragömma tror jag. (alla som hittar den gömde gömmer sig själv på samma ställe. Enkelt att fika, ta marsmallows på pinne, doppa i choklad o strössel o kalla dem spökgodisar:) jättegott, superenkelt!

    SvaraRadera
  5. Åh, bra & enkla! Altanspöke hade förstås varit kul... :-D

    SvaraRadera
  6. Bjud på spökvatten oxå: några droppar mjölk i vatten;) läääääskigt!

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!