16 mars 2013

Träningen, del 2.

För någon månad sedan skrev jag om träningen. Hur viktig den var för mig i den här graviditeten. Vet inte om jag bara behövde lätta mitt hjärta för efter det har det inte blivit mycket till träning. Kroppen sa i från. Orken försvann. Motivationen likaså.

Nu är det promenader som gäller. Jag försöker få ihop 150 min/vecka. Det känns lagom sunt och bra. Jag vill egentligen sprida ut det på 5 st halvtimmespromenader på lunchrasterna för att få solljus och frisk luft men det har det inte blivit. Än.

Idag var jag ute och gick en timme i sol och blåst. Det var otroligt skönt att komma ut. Jag erkänner att minsta backe gör mig anfådd och att jag efter en timme är rätt mör och skön i kroppen. Men jag längtar efter den riktigt svettiga, jobbiga träningen. Mjölksyran. Det var många joggare ute idag. Och jag längtar tills jag kan ta mig ut igen. I slutet av sommaren kanske. Vi får se vad kroppen och hormonerna säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!